قیمت موبایل

اخبار تکنولوزی

قیمت موبایل

اخبار تکنولوزی

  • ۰
  • ۰

بیوگرافی کاندولیزا رایس اولین زن سیاه پوستی که به عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده فعالیت می کند. همچنین اولین زن سیاه پوستی که به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده خدمت کرده است.

کاندولیزا رایس اولین زن و اولین آمریکایی-آفریقایی تبار که به عنوان مدیر دانشگاه استنفورد مشغول به کار بوده، در سال ۲۰۰۱ رایس توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد و این پست را برعهده گرفت. برای آشنایی بیشتر با وی و موفقیت هایش با ما در بخش بیوگرافی افراد موفق سایت گرداب جذب همراه باشید.

خواندن این بیوگرافی می تواند برای شما جذاب می باشد: بیوگرافی آیدا ب. ولز روزنامه نگار و فعال آمریکایی- آفریقایی

سنین جوانی و تحصیل کاندولیزا رایس

کاندولیزا رایس در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۵۴ در بیرمنگهام آلاباما به دنیا آمد. او تنها فرزند وزیر و یک معلم پروتستان بود. که در محاصره نژادپرستی در جنوب جدا شده بزرگ شد. وی لیسانس علوم سیاسی خود را از دانشگاه دنور در سال ۱۹۷۴ و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه نوتردام در سال ۱۹۷۵  و سپس دکترای خود را نیز دریافت کرد.

 در سال ۱۹۸۱ از دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه دنور در همان سال به عنوان استاد علوم سیاسی به دانشگاه استنفورد پیوست. او اولین زنی آمریکایی – آفریقایی تبار بود که در سال ۱۹۹۳ مدیر دانشگاه شد. که به مدت شش سال در این پست به خدمت پرداخت. رایس همچنین در آن زمان به عنوان رئیس بودجه دانشگاه و افسر دانشگاهی خدمت کرد.

سنین جوانی و تحصیل کاندولیزا رایس

زندگی سیاسی کاندولیزا رایس

در اواسط دهه ۱۹۸۰ رایس مدتی را در واشنگتن دی سی گذراند و به عنوان یک عضو امور بین الملل وابسته به ستاد مشترک ارتش کار کرد. در سال ۱۹۸۹ رئیس امور شوروی و اروپای شرقی با شورای امنیت ملی را برعهده داشت و دستیار ویژه جورج دبلیو بوش در جریان انحلال اتحاد جماهیر شوروی  و اتحاد مجدد آلمان بود. وی سال ۱۹۹۷ در کمیته مشورتی فدرال در زمینه آموزش تلفیقی جنسیتی در ارتش خدمت کرد.

چند سال بعد در سال ۲۰۰۱ رایس توسط رئیس جمهور دبلیو بوش به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شد. وی پس از استعفای کالین پاول در سال ۲۰۰۴ وزیر امور خارجه کشور بود و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ در این سمت ماند. رایس به عنوان وزیر امور خارجه دپارتمان خود را به ” دیپلماسی تحول آفرین ” با مأموریت ساخت و پایداری دولت های دموکراتیک با حاکمیت خوب در سراسر جهان  و به ویژه خاورمیانه اختصاص داد. به همین منظور وی دیپلمات های آمریکایی را به مکان های سختی مانند: عراق، افغانستان و آنگولا منتقل کرد و آن ها را ملزم به تسلط بر دو زبان خارجی نمود. وی همچنین موقعیت بالایی را برای از بین بردن کمک های خارجی ایالات متحده ایجاد کرد.

دانلود کتاب افراد مولق در جهان

کتاب ها کاندولیزا رایس

کتاب های رایس شامل آلمان متحد و اروپای تغییر شکل یافته با فیلیپ زلیکوف، دوران گورباچف ۱۹۸۶ با الکساندر دالین و بیعت نامشخص: اتحاد جماهیر شوروی و ارتش چکسلواکی ۱۹۸۴ است.

کتاب ها کاندولیزا رایس

باشگاه ملی گلف آگوستا کاندولیزا رایس

در آگوست ۲۰۱۲ دارل مور، بازرگان رایس  و کارولینای جنوبی اولین زنی که به طور همزمان عضو باشگاه ملی گلف آگوستا واقع در آگوستا جورجیا شدند. این رویداد بسیار مهم بود، کلوپ ملی گلف آگوستا که در سال ۱۹۳۳ افتتاح شد به خاطر عضویت کاملا مردانه  و عدم تکرار مکرر در پذیرش زنان مشهور شده بود. فقط چند هفته بعد در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۱۲ رایس با شرکت در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در تامپا، فلوریدا حمایت خود را از نامزدهای انتخابات حزب جمهوری خواه میت رامنی و پل رایان نشان داد.

کاندولیزا رایس در روز دوم کنوانسیون با جلب توجه مثبت رسانه ها یک سخنرانی پر زرق و برق ارائه داد: ” پدر من فکر می کرد من ممکن است رئیس جمهور ایالات متحده باشم . من فکر می کنم از وزیر امور خارجه راضی بود. من یک شخص در سیاست خارجی که فرصتی برای خدمت به کشورم به عنوان دیپلمات کشور در زمان خطر و پیامد داشتم و همین کافی بوده، او در ادامه گفت برنامه های آینده وی معطوف به یک معلم است نه یک سیاستمدار! “

رایس گفت: ” من به عنوان یکی از اعضای هئیت علمی استنفورد برمی گردم و بدیهی است که من برای کمک به این بلیط هر چه در توان داشته باشم انجام خواهم داد اما زندگی من در پالو آلتو خواهد بود. آینده ی من با دانشجویانم در استنفورد و در خدمات عمومی در مورد موضوعاتی مانند اصلاح آموزش بوده و به آن ها اهمیت می دهم. “

اگر می خواهید بیشتر با زنان موفق در جهان اشنا شوید و موفقیت هایشان را بیشتر بشناسید همین حالا کتاب بیوگرافی افراد موفق در جهان را در سایت گرداب جذب خریداری کنید و از خوانن آن لذت ببرید.

منبع:https://gerdabjazb.com/biography-condoleezza-rice/

  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • Lovely iphonex

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی